Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.05.2012 09:59 - Тя и Той...
Автор: otherwise Категория: Изкуство   
Прочетен: 1966 Коментари: 12 Гласове:
16


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg






Той.

"Paris at night" – Жак Превер

Три клечки кибрит – една подир друга запалени 
в мрака. 
Едната – за да погледна цяло лицето ти.
Втората – за да погледна очите ти.
Третата – за да погледна устата ти.
Пълен мрак след това – за да си спомня всичко,
когато до мен те притискам.

 

                       Тя (да кажем Аз)

 

                                         Три мигновени докосвания.
                                         Взрив. Зад клепачите

                                          Веднъж, когато те открих.
                                          Втория път – (о)познах истинската ти същност.
                                          Малко вляво.
                                          На третия – настаних се в душата ти.
                                          Там. Някъде. Вдълбана и запечатана.
                                          Цветна частица в средата на мрака и светлината.
                                          Бях. Съм. Оставам.

 

         (22.04.2011 г.) 




Гласувай:
18



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mt46 - Поздрав, Люси!
04.05.2012 10:56
Интересен стихо-диалог с Ж. Превер!...
цитирай
2. otherwise - Благодаря ти, Марине!
04.05.2012 11:02
Мъжете и жените обикновено търсим и виждаме различни неща в другия. Или просто едно и също, доловено от различен ъгъл...

Хубав ден, приятелю! :))
цитирай
3. stela50 - Поздрави ... Хареса ми този своеобразен диалог ...
04.05.2012 11:42
... Цветна частица в средата на мрака и светлината.
Бях. Съм. Оставам... Красиво ...
Хубав ден !
цитирай
4. otherwise - Добре дошла, Stela50! :))
04.05.2012 11:45
Зарадва ме...

Красиво-благоуханен ден ти пожелавам!
цитирай
5. mrgreen - Харесах..
04.05.2012 15:19
..написаното за него "Той". Добре казано. Даже не може по-добре. Напомня ми корейско шиджо май се казваше.
цитирай
6. otherwise - Жак Превер има уникален, доста вглъбен човешко-философски поглед,
04.05.2012 15:24
пък и вие като мъж не може да не го разберете, м-р Грийн :)))

И, да, има мелодия и ритмични стъпки в самия му стих. Не знам как би звучало в оригинал, относно сравнението с шиджо.

Усмивки :))
цитирай
7. pevetsa - А аз ...
04.05.2012 16:10
Три клечки кибрит
едновеменно запалени
изгарят душата ни
в плен на истинска
БОЖЕСТВЕНА ЛЮБОВ!
цитирай
8. otherwise - Алекс,
04.05.2012 16:18
може ли да осветяват, вместо да изгарят :)))

Като три клечки кибрит
Отец, Син и Святия Дух,
осветяват
със Себе Си
прежаднявалата ми за Него душа,
освобождавайки ме
да имам, нося и понеса
изригващата непреодолима и всепроникваща,
така присъща Му,
Божествена Любов -
и искра по искра,
докато крача към Бог,
това ме въздига! :))
цитирай
9. poppywoman - Люс,
04.05.2012 17:48
ти винаги си имала способността да се запечатваш :) Знаеш ли защо? Заради искреността и чистотата в чувствата и мислите си. А с думите си взривяваш! Знаеш ли, от теб съм научила много неща и се радвам, че някак /помниш ли :))))/ се срещнахме...А онези, които не те познават, само могат да съжаляват...
А тези постинги, които пускаш отново, ме връщат в онази ядрената ера, с която ще те запомня завинаги!

Хубава вечер! :)*
цитирай
10. otherwise - Оф, Снеж, след като опищях къде ми се е изгубил този коментар,
04.05.2012 18:36
и не го виждах (хем съм си сложила лещите), и точно преди да проклетисам блогърските бъгове, а то било заради несвикването ми с гадната модерация, та... ето ме тук.

Ти ме шашна...

Благодаря ти, че си ми приятелка, и то такава. И те прегръщам. Обездумях направо :*

ПП: Няма нищо случайно, слънце, нищичко...
цитирай
11. mrgreen - шиджо..
05.05.2012 22:48
..е корейска поезия залагаща на природата, любовта и усещането отколкото на рими. По-скоро е поетично изразяване на чувствата, които те вълнуват в момента. Страшно ми харесва, особенно ония старите автори, на които дори не се знае името.
П.п. Шиджо може да се сбърка със соджо. Балкан разлика има :).
цитирай
12. otherwise - Ааа, аз пък вложих друга представа в шиджо-то, свързах го с конфуцианството и този род философски изкази, дори с някакви правила относно написването...
07.05.2012 10:42
но след вашето пояснение, схванах.

Мисля, че е голямо предизвикателство да се изразиш или да изразиш емоция или идея с малко думи... Затова от време на време се самоограничавам да пиша кратко, но ми се случва рядко. Макар че улучването на ключовите думи дава много повече възможности за интерпретация и влагане на свои, лични неща от страна на читателя, което обикновено допада повече, защото четящия го схваща като нещо далеч по-близко, по-свое и... някак не изконсумирано и обяснено, неразчепкано докрай.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: otherwise
Категория: Изкуство
Прочетен: 555227
Постинги: 326
Коментари: 2511
Гласове: 4533
Блогрол